Fizinis aktyvumas

Fizinis aktyvumas - natūralus poreikis

Medicinos diagnostikos ir gydymo centras, 2013-04-02

Norėdami tapti sveikesni, o kartu ir lieknesni, turėtume nepamiršti fizinio aktyvumo. Dažnai žmonės sportuoja tik tada, kai meta svorį, ir pamiršta, kad fizinis aktyvumas yra natūralus kūno poreikis. Anot kineziterapeutės L. Stričkienės, vienos visiems bendros ir veiksmingos motyvacijos pradėti fiziškai judėti nėra. „Ir tai suprantama – juk skirtingi tikslai bus jaunų, 25 metų, asmenų ir vyresnių kaip 40-ies. Svarbu, kad tie tikslai atsirastų kuo anksčiau“, – sako L. Stričkienė.

Kineziterapeutės teigimu, padėti pakeisti gyvenimo būdą ir pasiekti, kad judėjimas taptų įpročiu, padės draugų būrys, namiškiai, jei jie treniruosis kartu.

Pagal PSO, skirtumas tarp sveikatą stiprinančio fizinio aktyvumo ir fizinės veiklos yra akivaizdus, nes pirmasis naudingas sveikatai ir lavina funkcinius gebėjimus. Be abejo, atlikdami namų tvarkymo darbus, plaudami indus ar valydami dulkes esame fiziškai aktyvūs. „Tačiau tai jokiu būdu nepakeičia motyvuotos fizinės veiklos, nukreiptos tam tikrų raumenų veiklai aktyvinti. Kad fizinis aktyvumas būtų naudingas, jis turi būti vidutinio intensyvumo (t. y. žmogus turi suprakaituoti), trukti 30 min. ir būti atliekamas reguliariai – 5 kartus per savaitę“, – pažymi L. Stričkienė.

Be to, kad sportas būtų naudingas sveikatai, per užsiėmimus turi būti apkrautos visos pagrindinės raumenų grupės. Nereikėtų pamiršti pratimų darbingumui didinti – dviračio mynimo, žingsninės aerobikos, ėjimo.

Fizinis aktyvumas – irgi malonumas

Numesti svorio kartais nėra taip sunku, kaip išlaikyti pasiektą rezultatą. „Todėl ir tikslas turėtų būti ne svorio metimas, o siekis kuo ilgiau išlikti fiziškai aktyviems. Todėl ir fizinio aktyvumo formą turėtume pasirinkti tokią, kuri teiktų malonumą, antraip tikrai greitai mesime sportuoti. Kiekvienas turėtų atrasti savo: vieniems gal tai bus šokiai, kitiems – šiaurietiškas ėjimas, tretiems – dviratis, baseinas“, – aiškina L.Stričkienė.

Puslapiai: 1