Fizinis aktyvumas

Kaip nepervargti dažnai sportuojant?

http://www.sportokuras.lt, 2013-10-21

Dažnai tenka pastebėti, jog naujokai į sporto sales suguža kiekvieną dieną, vos tik radę laisvą minutę. Toks pradinis entuziazmas kyla iš mąstymo, jog „kuo daugiau sportuosiu, tuo daugiau pasieksiu“. Ši taisyklė nėra labai klaidinga, jeigu „daugiau treniruočių“ reiškia ne sportavimo laiką, o metodą.

Dažnos treniruotės padeda greičiau mesti svorį ir pasiekti užsibrėžtus tikslus. Tačiau didėjantis treniruočių skaičius neturėtų didinti ir fizinio krūvio – jeigu per kiekvieną apsilankymą sporto salėje iš savęs išspausite visas jėgas, tuomet pasieksite visai ne tuos rezultatus, kurių trokštate – nuolatinį nuovargį, mažėjančią raumenų masę ir netgi traumas.

Sportuodami kiekvieną dieną, sumažinkite krūvį – nubėkite mažiau kilometrų, sutrumpinkite vienos treniruotės laiką, darykite mažiau pratimų ir jų pakartojimų. Pateikiame kelis punktus, į kuriuos būtina atsižvelgti sudarant savo dažnų treniruočių programą.

Venkite stuburo apkrovos

Mūsų organizmas yra itin protingas – atstatyti pažeistus audinius jis pradeda nuo svarbiausių vietų. Todėl jei labai apkrausite stuburą sunkiomis užduotimis (pavyzdžiui, pritūpimais su svoriais), tai pailgins raumenų atsistatymo laiką, kadangi kūnas pirmiausia visomis išgalėmis sieks apsaugoti stuburą.

Tačiau pritūpimų atsisakyti nereikia – jie yra svarbi treniruočių dalis lavinant viso kūno raumenyną. Geriau naudokite mažesnius svorius ir nesiekite rekordų. Su pasirinktu svoriu turite pakankamai lengvai atlikti 8 pritūpimus, nekeisdami tempo ir technikos. Taip pat stenkitės nelenkti nugaros ir išlaikyti ją tiesią.

Puslapiai: 1