Fizinis aktyvumas

Kas geriau - plaukti ar vaikščioti?

Pajudėk.LT, 2013-09-19

Tiek plaukimas, tiek vaikščiojimas yra tie pratimai, kurių pagalba yra deginamos kalorijos, padidinama ištvermė ir pagerinama kvėpavimo, širdies bei kraujagyslių veikla. Kiekviena iš šių veiklų turi savo privalumus ir trūkumus. Kai kurie žmonės suteikia pirmenybę vieniems ar kitiems pratimams, taigi kodėl neįtraukus abiejų veiklų į savo fizinio aktyvumo rutiną.

Vaikščiojimo nauda

Vaikščiojimas yra viena iš labiausiai paplitusių fizinio aktyvumo formų ir nereikalauja didelio pasiruošimo ar investicijų. Sunaudojamas energijos kiekis priklauso nuo sportuojančio žmogaus svorio. Kaip teigia MayoClinic.com, apie 73 kg sveriantis suaugęs žmogus per veiną greito ėjimo valandą gali sudeginti virš 300 kalorijų. Vaikščiojimas, ypatingai greitas ėjimas, yra puiki kardio pratimų forma. Harvardo visuomenės sveikatos mokyklos tyrimas parodė, kad žmonės, kurie reguliariai vaikšto, mažiau kenčia nuo širdies ligų, insulto ir diabeto negu tie, kurie to nedaro.

Plaukimo nauda

Plaukimas yra intensyvi fizinio aktyvumo forma, puikiai tinkanti deginti kalorijas, auginti raumenis ir pagerinti kvėpavimo, širdies bei kraujagyslių sistemos funkcijas. Remiantis MayoClinic.com, apie 73 kg sveriantis suaugęs žmogus, praleidęs valanda plaukiodamas, gali sudeginti virš 420 kalorijų. Plaukikai naudoja daug įvairių raumenų gupių - rankų, kojų ir liemens. Remiantis JAV ligų kontrolės ir prevencijos centrų teikiama informacija, pastovūs plaukikai taip pat mažiau kenčia nuo širdies ligų, depresijos ir kitų negalavimų.

Puslapiai: 1