Fizinis aktyvumas

Kodėl valgyti reikia reguliariai ir tinkamai?

http://www.vlmedicina.lt, 2013-04-03

Sveikatinimo srityje dirbantys sveikatos specialistai, sveikos gyvensenos propaguotojai labai dažnai kalba apie moksliškai įrodytus mitybos ir sveikatos ryšius, informuoja apie netinkamų įpročių galimas pasekmes. Mokslininkų teigimu, net 30 proc. onkologinių ligų atsiranda dėl neracionalios mitybos, didėja rizika susirgti ar susergama širdies ir kraujagyslių ligomis bei cukriniu diabetu.

Nėra lengva mūsų gyventojus įtikinti, jog dažnai netinkami mitybos įpročiai, netinkamai pasirinkti maisto produktai tiesiogiai veikia mūsų savijautą ir sveikatą. Šį kartą norime atkreipti Jūsų dėmesį į mitybos rėžimo reikšmę ir priminti, kad tai yra ne mažiau svarbu nei tai, ką valgome.

Mitybos režimas – tai valgymų skaičius per parą ir kiekybinis maisto pasiskirstymas atskirų valgymų metu. Mitybos režimą reguliuoja smegenyse esantis pagumburis, susijęs su alkio jausmu. Alkio jausmas išnyksta po 10–15 minučių pavalgius, kai pirmoji maisto porcija suvirškinama ir pasisavinama. Apetitą slopina dažnas valgymas nedidelėmis porcijomis.

Racionaliausias toks režimas, kai per pusryčius ir pietus žmogus gauna daugiau nei du trečdalius paros raciono kalorijų, o vakarienei – mažiau nei trečdalį. Nereguliarus valgymas kartą ar du kartus per parą kenkia sveikatai. Tyrimais nustatyta, kad valgantys mažiau nei du kartus per dieną dažniau serga skrandžio ligomis, virškinimo sutrikimais negu valgantys reguliariai tris arba keturis kartus per dieną.

Pateikiame rekomenduojamą atskiriems valgymams paros maisto energinės vertės dalį (procentais)

Valgant 3 kartus:

  • pusryčiai 30 proc. energetinės vertės,
  • pietūs 40–45 proc. energetinės vertės,
  • vakarienė 25–30 proc. energetinės vertės.

Puslapiai: 1