Fizinis aktyvumas

Meskite svorį skaičiuodami žingsnius

Pajudėk.LT, 2012-12-20

Ar kada pagalvojote, kiek žingsnių nueinate per dieną? Jei ne, tuomet žinokite, jog dauguma suaugusių žmonių nueina vidutiniškai tik 5300 žingsnių per dieną. 8–10 metų vaikams rekomenduojama nueiti vidutiniškai 12 000–16 000 žingsnių per dieną, 20–40 metų sveikiems žmonėms – 7000–13000 žingsnių, 50–70 metų sveikiems žmonėms – 6000–8500 žingsnių, o neįgaliems ar sergantiems lėtinėmis ligomis suaugusiesiems – 3500–5500 žingsnių.

Fizinis neaktyvumas yra viena didžiausių sveikatos problemų, atsirandančių dėl nuolat kuriamų technologijų, kurios mūsų gyvenimą daro gerokai paprastesnį bei patogesnį. Daugelyje Europos šalių daugiau kaip pusė gyventojų turi antsvorį, o apie 20–30 procentų – yra nutukę, vadinasi, kad būtume fiziškai aktyvūs ir netgi numestume svorio, turime pamėgti paprasčiausią fizinį pratimą – daugiau vaikščioti!

Natūraliai kyla klausimas: kiek žingsnių jums reikėtų nueiti? Daugelis specialistų siūlo nueiti 10 000 žingsnių per dieną (šis žingsnių skaičius paremtas japonų patirtimi).

10 000 nueitų žingsnių apytiksliai lygu vienos dienos aktyvumo normai, mažinančiai svorį, dailinančiai liemens linijas ir padedančiai išvengti rimtų ligų.

C. Tudor-Locke siūlo individualizuoti šį metodą: per dieną nueiti daugiau žingsnių nei jūsų buvo nueita vakar. Čia kiekvienam keliami du tikslai: pirmas – pagerinti pradinę normą (nueiti vis didesnį žingsnių skaičių palyginti su vakar diena) ir antras – vaikščioti kuo ilgiau ir be perstojo. Šis metodas paremtas žingsnių skaičiavimu žingsniamačiu. Kad galėtumėte nustatyti pradinį žingsnių skaičių, tereikia savaitę gyventi savo įprastą gyvenimą nešiojant žingsniamatį (patartina jį nusiimti, kai sportuojate) ir vakarais užrašant gautus rezultatus. Po savaitės šie rezultatai susumuojami ir padalijami iš septynių savaitės dienų - tai jūsų pradinė norma.

Puslapiai: 1