Fizinis aktyvumas

Sergu ir sportuoju?

A.Ramonas, Medicinos diagnostikos ir gydymo centras, 2013-02-06

Esu tikras, kad daugeliui buvo iškilęs klausimas, kaip elgtis, jei atsirado pirmųjų peršalimo požymių, bet labai norisi sportuoti. Ar vietoj pabėgiojimo parke geriau pasirinkti sporto klubą? Ar užteks vien sumažinti fizinį krūvį, ar geriau likti namuose ir laukti, kol išnyks ligos simptomai?

Štai ir atsakymas – viskas priklauso nuo ligos simptomų. Jei jie lengvi, sportuoti galima, tačiau jei pakilo temperatūra, geriau atsisakyti minties pasportuoti. Jei pakilo temperatūra, fizinio krūvio metu dėl natūraliai kylančios vidinės kūno temperatūros gali gerokai pablogėti savijauta. Ne mažiau svarbu tai, jog esant sisteminiams ligos požymiams, sportavimas gali turėti įtakos peršalimo ligos komplikacijų vystymuisi, tokių kaip bronchitas, sinusitas ar miokarditas.

„Kaklo metodas“ gali padėti nuspręsti, ar verta tądien sportuoti. Jei ligos simptomai pasireiškia aukščiau kaklo, t. y. skauda gerklę, bėga nosis, ašaroja akys, galite pasportuoti, bet jei žemiau – prasidėjo kosulys, pakilo temperatūra, atsirado raumenų skausmai ir bendras silpnumas – patariama pailsėti ir sportuoti tik tada, kai išnyks minėti simptomai. Poros dienų pertrauka tarp treniruočių dažnai neturi didelės įtakos fiziniam pajėgumui, o peršalimo komplikacijos, tokios kaip bronchitas ar sinusitas, gali paguldyti į lovą visai savaitei ar net ilgiau. Dar paprastesnis būdas nuspręsti, ar tą dieną sportuoti, – įsiklausyti į savo kūną. Jei peršalote ir bendra savijauta prasta – pailsėkite ir toliau sportuokite tik tada, kai pasijusite geriau.

Puslapiai: 1