Fizinis aktyvumas

Šešios judėjimo tiesos

http://www.lsveikata.lt, 2013-11-04

Hipodinamijos (nepakankamas fizinis aktyvumas) pragaištingas poveikis itin didelis. Įvairūs tyrimai parodė, kad ji labai kenkia žmogaus organizmui ir gerokai sutrumpina jo gyvenimą. Judėjimo formulės padės jums nesirgti ir ilgai išlikti žvaliems.

Stovime - deginame kalorijas

Gamta sukūrė žmogų tam, kad jis judėtų, kad dirbtų jo raumenys. Stovėdami mes apkrauname raumenis labiau nei sėdėdami. Stovėjimas - tai sustabdytas kritimas. Kai stovime, tarsi krintame į priekį, bet raumenys įsitempia ir neleidžia to daryti.

Nustatyta, kad moteris, sverianti 60 kg, pasėdėjusi 10 min., sudegina 14,4 kcal, o 10 min. stovėdama - jau 15,6 kilokalorijos. Jeigu tas 10 min. ji gulės, neteks tik 10 kcal.

Sportuojame - stipriname kaulus ir sąnarius

Jei raumenys yra neaktyvūs, kenčia ir kaulai. Kad galėtume judėti, kaulai turi būti stiprūs, nes, pavyzdžiui, bėgant jiems tenka atlaikyti beveik šešis kartus didesnį kūno svorį. Žmogui senstant sąnariai pasidaro mažiau lankstūs, ypač ryškiai pakinta pečių, kelių, klubų sąnariai, stuburas.

Labai naudinga sukti lanką, energingai judinti rankų ir kojų pirštus, sukti galvą, lankstytis. Kaulus stiprina šuoliukai, plaukimas.

Einame - treniruojame širdį

Širdis - taip pat raumuo ir netreniruojama ji silpnėja. Pati prieinamiausia fizinių pratimų rūšis - ėjimas. Ypač jis naudingas žmonėms, dirbantiems sėdimą darbą. Einant puikiai treniruojami raumenys, širdies ir kraujagyslių bei kvėpavimo sistemos. Ėjimas naudingas tik tada, kai einame greitai. Kai tai daroma lėtai, beveik neapkraunamas organizmas. Todėl geriau eiti trumpiau, bet greitai. Pradėjus vaikščioti pulsas turi būti ne dažnesnis kaip 84 tvinksniai per minutę, distancijos viduryje - 120-140, pabaigoje - 90-100. Jei pulsas dažnesnis, reikia eiti lėčiau.

Puslapiai: 1