Fizinis aktyvumas

Širdies ritmo zonos

Pajudėk.LT, 2013-02-15

Spalvotos lentelės, suskaidytos į penkias skirtingas zonas, dažnai sutinkamos sporto klubuose, ypač ant bėgimo takelių, stacionarių dviračių, kitų kardio treniruoklių ar šalia jų. Jos dažniausiai skirtos padėti sportuojantiems išsiskaičiuoti širdies ritmo (pulso) zonas, atsižvelgiant į asmens amžių. Širdies ritmo išlaikymas vienoje ar kitoje zonoje leidžia pasiekti bei reguliuoti tinkamą apkrovos lygį sportuojančiajam, taip sudarant galimybę lengviau pasiekit savo tikslų. Širdies ritmo zonos suteikia vertingą atgalinį ryšį, ypač atliekant kardio pratimus. Kuomet kalbama apie širdies darbą, skirtingai nei kai kuriuose treniruotės segmentuose, daugiau nebūtinai yra geriau. Norint tinkamai išnaudoti širdies ritmo zonas, tikslinę zoną reikia pasirinkti atsižvelgiant į savo fizinio pasirengimo lygį bei siekiamus tikslus. Taip pat reikia suvokti, kad kūnas negali palaikyti aukšto širdies ritmo ilgą laiko tarpą, be to, tai gali būti pavojinga. Susipažinę su širdies ritmo zonomis Jūs galėsite optimizuoti savo treniruotę, o tai leis žymiai greičiau pasiekti užsibrėžtus tikslus.

Apšilimo zona:

Šioje zonoje širdies ritmo reikšmė siekia apie 50-60 % maksimalios vertės. Tai yra pati lengviausia zona ir tuo pačiu tinkamas atspirties taškas pradedantiesiems. Treniruotės metu nepraleiskite apšilimo zonos, nes ją praleisdami galite padidinti riziką gauti traumą. Tinkamas apšilimas skatina kraujo tekėjimą į raumenis ir sąnarių lankstumą, tokiu būdu paruošdamas kūną fiziniam aktyvumui.

Puslapiai: 1