Fizinis aktyvumas

Svarbu ne tik apšilti, bet ir tinkamai atvėsti

http://www.sportokuras.lt, 2013-08-14

Tikriausiai tik patys didžiausi treniruočių entuziastai kūno atvėsimui po treniruotės skiria tokį patį dėmesį, kaip ir apšilimui. Tuo tarpu absoliuti dauguma tam neteikia nei mažiausios reikšmės, tuo pačiu metu prarasdami keletą svarbių teisingo kūno atvėsimo teigiamų savybių.

Svarba

Bene didžiausia kūno atvėsimo svarba – tai apsvaigimo išvengimas. Tikriausiai visiems sunkiai besitreniruojantiems po pratimo bent kartą buvo „apsisukusi“ galva. Taip nutinka todėl, kad nuo fizinio krūvio kraujagyslės (ypač tos, kurios maitina didžiuosius kojų raumenis) išsiplečia ir į jas subėga didelė dalis kraujo.

Todėl bet koks staigus treniruočių nutraukimas be tinkamo atvėsimo gali sąlygoti galvos svaigimą arba nualpimą. Didesnę riziką patiria profesionalūs atletai, kurių kraujagyslės gali talpinti daugiau kraujo, taip reikalingo, kad smegenims tiektų deguonį.

Mitai

Tuo tarpu mitas, kad lėtas atvėsimas po treniruotės gali sumažinti traumos riziką arba padėti išvengti raumenų skausmo, nėra teisingas. Anksčiau buvo galvojama, jog skausmą sukelia susikaupusi pieno rūgštis, kuri nesikauptų, jei būtų atvėstama lėtai. Tačiau paneigus šią teoriją prieita išvados, jog raumenų skausmas ir atvėsimas yra nesusiję.

Puslapiai: 1