Fizinis aktyvumas

Virškinimo sistemos ligos ir mankšta. Naudingi patarimai ir pratimų pavyzdžiai

http://www.medcentras.lt, 2013-05-21

Fizinis krūvis gali daryti įtaką virškinimo sistemai. Sergant įvairiomis ligomis, rekomenduojama skirtingo intensyvumo mankšta ir pratimai. Medicinos diagnostikos ir gydymo centro kineziterapeutė Liana Stričkienė sako, kad reguliari mankšta gali teigiamai veikti ligos eigą.

Mankšta turi naudos

Gydant virškinimo sistemos ligas, svarbu judėjimo režimas, kadangi įvairus fizinio krūvio intensyvumas (atliekant specialius pratimus) gali paveikti virškinimo sistemos funkciją. Pasak Medicinos diagnostikos ir gydymo centro kineziterapeutės L. Stričkienės, tyrimų duomenimis, kartojami mažo intensyvumo fiziniai pratimai sumažina gaubtinės žarnos vėžio riziką iki 50 proc. „Fizinis aktyvumas gali sumažinti divertikuliozės (gleivinės išsigaubimas į raumeninį žarnyno sienelės sluoksnį) riziką, kraujavimą iš virškinamojo trakto ir uždegimines žarnų ligas. Tinkamai parinkta fizinė veikla pacientams, sergantiems virškinimo sistemos ligomis, gali sumažinti raumenų nykimą, pagerinti apetitą, funkcinį pajėgumą, bendrą savijautą, teigiamai veikti emocinę būseną“, – sako specialistė.

Fizinis krūvis sergant virškinamojo trakto ligomis:

  • Intensyvus fizinis krūvis slopina skrandžio sekreciją, peristaltiką, skrandžio sulčių pH.
  • Saikingas įprastinis krūvis (ėjimas) stimuliuoja skrandžio sekreciją, peristaltiką ir normalizuoja skrandžio sulčių pH.
  • Pratimai, derinami su giliu kvėpavimu, aktyvina žarnyno motoriką.
  • Nesunkūs fiziniai pratimai, atlikti tuoj po valgio, stimuliuoja virškinimą, gerėja virškinimo organų vegetacinė reguliacija.
  • Fiziniai pratimai tonizuoja virškinamojo trakto sutrikimų turinčio žmogaus organizmą, o specialūs pratimai stiprina pilvo presą ir žarnyno peristaltiką, gerina tulžies nutekėjimą.
  • Gerėja kraujotaka pilvo ertmės ir dubens organuose, veninio kraujo nutekėjimas. Dėl to gerėja skrandžio ir žarnų sienelės mityba, greitėja opų ir įtrūkimų gijimas, greičiau rimsta uždegimas, didėja atsparumas infekcijai.

Puslapiai: 1