Gyvenimo būdas

5 būdai stresui ir įtampai sumažinti

http://www.jogatau.lt, 2013-06-03

Taip yra visiems. Reikalai pradeda krautis savaitės pradžioje, o po to persikelia į kitą savaitę ir taip be galo. Darbas, vaikai, socialinė aplinka, vėl darbas… kartais gali būti sunku atrasti pusiausvyrą. Kuo labiau stengiesi nepersistengti, tuo labiau tai tampa neišvengiama. Raktas į ramybę ir poilsį yra keletas akimirkų per dieną, kuomet susitelkiate ties esamu momentu ir nesijaudinate galvodami apie darbus, kuriuos reikia atlikti. Štai keli patarimai likti ramiems ir susikaupusiems įtemptu ir streso kupinu metu.

1. Giliai ir pilnai kvėpuokite.

Stresą sukelia nepilni, trumpi įkvėpimai. Mes turėtume kvėpuoti kaip jogai - giliai, visu pilvu. Neprievartaukite savęs, jeigu matote, jog negalite lengvai kvėpuoti. Tiesiog stebėkite tai ir grįžkite prie ramaus, stabilaus kvėpavimo. Atsigulkite ant nugaros arba tvirtai atsisėskite ant kedės, uždėkite ranką ant pilvo, o kitą ant krūtinės. Jauskite kaip oras įeina pro burną, keliauja žemyn krūtine į pilvą ir grįžta atgal. Pabūkite taip kelias minutes.

2. Pajudėkite.

Atlikite kelis saulės pasveikinimus, išeikite pasivaikščioti arba užtraukite žaliuzes ir pašokite pagal trankią muziką. Judėjimas suteiks kelis dalykus: duos jūsų smegenims impulsą kvėpuoti giliai ir fiziškai sudegins adrenaliną, kurį jūsų kūnas išskiria streso ir įtampos metu.

3. Pasakykite sau: “Aš atsipalaidavęs”.

Taip paprastai įsakydami savo protui atsipalaiduoti jūs iš tikrųjų galite atsipalaiduoti. Užsimerkite ir su kiekvienu įkvėpimu sakykite sau “aš”, o su iškvėpimu “atsipalaidavęs”. Jūs netgi galite tokiu būdu atpalaiduoti visas kūno dalis, sakydami kiekvienai daliai, jog ji yra atsipalaidavusi. Pavyzdžiui “Mano kojos atsipalaidavusios, mano pilvas atsipalaidavęs..”. Tai užims tik kelias minutes.

Puslapiai: 1