Gyvenimo būdas

Kad atėjus rudeniui neužkluptų depresija

http://www.silutesnaujienos.lt, 2013-10-07

Vis labiau vėstantis oras, po truputį ilgėjantys vakarai, saulę vis dažniau temdantys debesys, norime mes to, ar nenorime, įtikina - jau ruduo. Vėjas, lietus, šaltis dažną mūsų priverčia susigūžti. Kaip šalin nuvyti rudeninį liūdesį ir nostalgiją? Mokslininkų teigimu, efektyviausiai blogas mintis išvaiko gerai praleistas laikas. Pateikiame kelis patarimus kūniškiems ir dvasiniams malonumams.

Šokio ritmu!

Šokius drąsiai galima vadinti veikla, teikiančia atgaivos ir sielai, ir kūnui. Mokslo įrodyta, kad šokant organizmas įsisavina labai daug deguonies - netgi 19 procentų daugiau nei tuomet, kai žmogus yra ramybės būsenoje (bėgant ar važiuojant dviračiu, įsisavinama tik 16 proc. daugiau nei paprastai).

Deguonis be galo svarbus daugybei mūsų organizme vykstančių procesų. Šokant ne tik didėja plaučių tūris, stiprėja širdies veikla, bet ir natūraliai auga raumenys, kitaip tariant, tolygiai treniruojamas visas kūnas.

Jei šokama daugiau nei valandą, deginami riebalai (tik pradėjus judėti, kai raumenys dar tik šyla, dega baltymai, vėliau angliavandeniai, galiausiai riebalai). Taigi šokius galima laikyti viena iš tų sporto šakų, kuri padeda maloniai mesti svorį.

Šokti - smagu, nes tai - nemonotoniška veikla. Šokdamas žmogus gali išgyventi labai daug emocijų: džiaugsmą, pyktį, liūdesį, aistrą, neapykantą ir t.t. Tačiau tokia emocijų iškrova natūrali. Taip ir turi būti. Ne veltui pasaulyje steigiamos šokių terapijos mokyklos.

Yra atlikta daugybė tyrimų, rodančių, jog vienas pagrindinių dalykų, padedančių žmogui atsikratyti įtampos bei greičiau išgyventi stresą, tai - šokimas.

Puslapiai: 1