Gyvenimo būdas

Kaip lieknėti nepataria sveikatos specialistai

http://www.vlmedicina.lt, 2013-10-15

Ruduo ir žiema smarkiai keičia mūsų gyvenimo būdą. Rečiau išeiname pasivaikščioti, ilgiau drybsome lovoje savaitgaliais. Apsimuturiuojame šiltais megztiniais ir mėgaujamės vakarais namie prie televizoriaus ekrano, žurnalų ar sočios vakarienės. Renkamės „sunkesnius“, riebesnius patiekalus, dažniau pasmaližiaujame saldumynais. Pavyzdžiui, rudeniškam slogučiui nuvyti išsikepame gardų sviestinį obuolių pyragą. Tokie pokyčiai atsiliepia ir mūsų kūnui – vienas kitas priaugtas kilogramas, sunkiau užsisegantys džinsai. Galiausiai ir mintys, kaip greičiau ir efektyviau to svorio nusikratyti.

Pradedame ieškoti naujausių ir madingiausių dietų, Holivudo žvaigždžių trenerių patarimų ir pasižadame – nuo pirmadienio ar kito mėnesio pirmosios dienos šventai visko laikysimės. Visgi prieš tai pasidomėkime, ko tikrai nerekomenduoja joks sveikatinimo specialistas. Juk kai kurie lieknėjimo metodai pridaro daugiau žalos nei naudos. Ir gali rimtai sugadinti mūsų sveikatą, pabloginti savijautą.

Pasninkavimas ir kiti badavimo sinonimai

Badavimas (kai kurių žmonių skambiai vadinamas „pasninkavimu“), mažą kalorijų kiekį leidžiančios dietos ir kiti panašūs svorio metimo būdai turėtų būti atmetami pirmiausiai. Taip, staigiai sumažinamas kalorijų kiekis greičiausiai leis greitai numesti svorio, tačiau tai turi didelę kainą. Pirmiausia, sumažėja ne riebalų, o raumenų masė, organizmas netenka vandens. Po to lėtai ir po truputį pradeda nykti riebalai. Visi šie veiksniai slopina organizme vykstančius metabolinius procesus, lėtina medžiagų apykaitą. Tad kūnui prireikia daugiau kalorijų tam, kad organizmas išgyventų. Kūnas pasidaro imlesnis kalorijoms. Kas nutinka po to? Net nedaug kalorijų yra pasisavinamos maksimaliai ir riebalų kiekis organizme vėl didėja. Kitaip tariant, protingasis mūsų kūnas prisitaiko išgyventi su mažesniu kalorijų kiekiu ir tą mažą kiekį panaudoja optimaliai. Svoris po truputį gali augti vėl. Jei grįšite prie normalios mitybos ir kalorijų kiekio režimo, svoris per trumpą laikotarpį padidės dar labiau. Be to, atsiranda metabolinio sindromo rizika. Organizmas įgyja atsparumą insulinui ir prasideda visa virtinė sveikatos sutrikimų: arterinė hipertenzija, išeminė širdies liga, antrojo tipo diabetas.

Puslapiai: 1