Gyvenimo būdas

Kas naujo arbatos pasaulyje

http://www.vlmedicina.lt, 2013-12-02

Užsukę į kuriuos nors arbatos namus ar tiesiog prekybos centrą, arbatos galime rasti pačios įvairiausios: tiek juodosios, tiek žaliosios, baltosios, raudonosios. Su įvairiausiais priedais ir prieskoniais – kiekvienam pagal pomėgius, fantaziją ar nuotaiką. O gal ir pagal sveikatos poreikį.

Kas nulemia naudingą arbatos poveikį

Turbūt ne kartą girdėjome apie arbatos naudą. Ypač apie arbatoje esančių bioaktyviųjų medžiagų teigiamas savybes mūsų sveikatai. Štai keli puodeliai arbatos kasdien sumažina širdies ar neurodegeneracinių ligų (Alzheimerio, Parkinsono) riziką. Nustatyta, kad mažinama ir tikimybė susirgti piktybinėmis ligomis.

Arbatmedžio (lot. Camellia sinensis) lapuose rasime daugybę biokomponentų. Didžioji dalis jų – polifenoliai flavonoidai ir taninai. Polifenoliai ne tik nulemia naudingą sveikatai arbatos poveikį, bet ir turi įtakos jos skoniui. Štai taninų daugiausia juodojoje arbatoje, todėl ji esti kartesnė, aromatingesnė. Mažiau taninų – žaliojoje ir baltojoje arbatoje. Žaliojoje arbatoje, palyginti su juodąja, mažiau ir kitos bioaktyvios medžiagos – kofeino, tačiau ši arbatos rūšis pasižymi gausesniu flavonoidų kiekiu.

Lapkričio pradžioje „American Journal of Clinical Nutrition“ leidinyje paskelbta 12 publikacijų apie naujausius tyrimus, susijusius su arbatos polifenoliais. Tad kas naujo arbatos pasaulyje?

Didžiausi „arbatagėriai“ ir toliau išlieka britai. Čia išgeriama 165 milijonai arbatos puodelių per dieną. Visame pasaulyje arbata – antras populiariausias gėrimas po vandens. Nors kasmet atliekama bent keletas su arbatos nauda susijusių tyrimų, Žemės ūkio departamento, Sveikatos instituto (JAV) bei Glazgo universiteto (JK) atstovai tikina, jog paskutiniai eksperimentai verti ypatingo dėmesio, nes į pagalbą pasitelkti patys žymiausi ir daug pasauliniu mastu pasiekę mokslo bei sveikatos apsaugos atstovai.

Arbata – svorio kontrolei, sveikai širdžiai, stipriems kaulams

Pirmas dalykas, į kurį norima atkreipti dėmesį, yra arbatos poveikis riebalų deginimui ir svorio mažinimui. Arbatos polifenoliai, sąveikaudami su arbatoje esančiu kofeinu, padeda organizmui sunaudoti daugiau energijos, skatina riebalų oksidaciją, skaidymą. Dėl to, laikantis ir kitų sveikos gyvensenos taisyklių, svoris ne tik gerokai sumažėja, bet ir ilgai išlieka pastovus. Nekeičiant gyvenimo būdo, fizinio aktyvumo, net nereguliuojant mitybos, arbata vis tiek pasitarnaus. Štai išgeriant kelis puodelius arbatos per dieną (ypač žaliosios), per dvylika savaičių įmanoma numesti 1,3 kg. Nesiimant jokių papildomų priemonių.

Puslapiai: 1