Gyvenimo būdas

Saugokime stuburą nuo jaunumės

http://www.valstietis.lt, 2013-04-05

Stuburas išliks sveikas, jei nuolat sportuosime, tinkamai ilsėsimės ir dirbsime. Svarbiausio mūsų atramos organo ligas sukelia amžius, traumos, antsvoris, psichologinė įtampa ir daugelis kitų veiksnių.

Stuburas baigia formuotis apie 20–22 gyvenimo metus, o tada iškart prasideda senėjimo procesas. Nuo to momento tik dieta, saikingi fiziniai krūviai ir nuolat atliekami pratimai gali sulėtinti šį procesą.

Mankšta dar lovoje

Anaiptol ne visi fiziniai pratimai teikia naudos stuburui. Kuo „kietesnius“ ir stereotipiškesnius judesius jums rekomenduoja treneriai, tuo greičiau dėvisi sąnariai bei kenčia stuburas. Fiziniai pratimai, pagrįsti kūno tempimu bei plastiškais posūkiais, naudingi stuburui. Stuburo gimnastika prasideda dar lovoje, išsyk pabudus. Plastiškai kaip katė pasitempkite, imituokite gyvatės judesius. Vėliau intensyviai supurtykite savo kūną, pajudinkite pečius, pasukiokite galvą, grąžindami judrumą kaklui.

Bėgti ar žingsniuoti?

Stuburui yra naudingesnis sportinis ėjimas, o ne bėgimas, nes bėgimas smarkiai supurto visą organizmą. Bėgant būna momentai, kai abi kojos nesiekia žemės ir kūnas tarsi pakimba ore. Kai viena koja pasiekia grindinį, jai tenka krūvis, penkis kartus didesnis už kūno svorį. Jeigu jūs sveriate 70 kg, pėda apkraunama 350 kg svoriu. Sulig kiekvienu žingsniu jūs švystelėjate aukštyn savo stuburą taip, tarsi ištemptumėte armoniką, įtempiate sausgysles, raumenis, didžiulis krūvis tenka ir kelių sąnariams.

Puslapiai: 1