Gyvenimo būdas

Sėdėjimo poveikis sveikatai

Pajudėk.LT, 2013-01-03

Sėdėjimas vienoje vietoje gali kenkti jūsų sveikatai, netgi tuomet, jei kiekvieną dieną darote vidutinio ar didelio intensyvumo treniruotes. Moksliniai tyrimai parodė, kad ilgas sėdėjimas darbo vietoje gali turėti žalingą poveikį žmogaus sveikatai.

Sėdėjimas lėtina medžiagų apykaitą.

Dr. M. T. Hamilton teigia, kad ilgalaikio sėdėjimo metu sulėtėja riebalų deginimo procesas, todėl organizmas sudegina riebalų mažiau, negu tuomet, kai žmogus atsistoja ir pradeda mankštintis. „Laikas, praleistas pasyviai arba sėdint, siejamas su cukriniu diabetu, nutukimu, širdies ir kraujagyslių ligomis“ – tokia dr. M. T. Hamilton nuomonė.

Sėdėjimas padidina susirgimo diabetu riziką moterims.

Tyrimo metu paaiškėjo, kad ilgos valandos, praleistos sėdint, vyresnėms nei 40 metų moterims sumažino insulino poveikį bei padidino uždegiminių susirgimų riziką. Vadinasi, didėjo rizika susirgti antrojo tipo diabetu. Šie tyrimų rezultatai buvo tokie pat tų moterų, kurios ne darbo metu mankštindavosi, ir tų, kurios visai nesimankštindavo.

Dviejų minučių pasivaikščiojimo pertraukėlės padeda reguliuoti cukraus kiekį kraujyje bei pagerina insulino veikimą.

Kas 20 minučių daromos bent dviejų minučių pasivaikščiojimo pertraukėlės, 30 procentų pagerina maisto medžiagų apykaitos procesą. Tyrimų metu buvo simuliuojama biuro aplinka, kurioje dirbo vidutinio amžiaus, antsvorio turintys žmonės. Nustatyta, kad mažo ar vidutinio intensyvumo vaikščiojimas padeda reguliuoti cukraus kiekį kraujyje ir sustiprina teigiamą insulino poveikį. Daryti dviejų minučių vaikščiojimo pertraukėles gali būti naudingas įprotis tiek darbe, tiek namie žiūrint televizorių ar sėdint prie kompiuterio.

Puslapiai: 1