Minčių harmonija

7 žingsniai nerimui suvaldyti

http://www.psichologijatau.lt, 2013-03-26

Nerimastingos mintys plinta tarsi epidemija. Viena mintis veja kitą ir nepastebimai esi įtraukiamas į jų sūkurį. Kaip pastatyti „užtvanką“ ir nesileisti nešamiems nerimo?

Vieni nerimauja kasdien, kiti – rečiau, tačiau šį nemalonų jausmą neišvengiamai patiriame kiekvienas. Kaip rodo tyrimai, net 38 proc. žmonių nerimauja nuolat ir į tai žvelgia kaip į neatsiejamą kasdienybės dalį. Kai kurie asmenys net mano, kad visų „kas jeigu?“ pasvėrimas padeda užbėgti problemoms už akių. Vis dėlto tai nėra efektyvus problemų spendimo būdas. Atvirkščiai, užuot mus apsaugojęs, nerimavimas dėl ateities atima gyvenimo džiaugsmą, trukdo tobulėti bei mėgautis šia diena. „Kas bus, jei mane atleis iš darbo? Kas nutiks, jei neišlaikysiu egzamino? O jei susirgsiu nepagydoma liga?“ – tokios mintys paralyžiuoja ir verčia jaustis bejėgiais. Keletas patarimų, kaip susigrąžinti gyvenimo vairą į savo rankas.

1.Spręskite problemą.

Nerimavimas nepadeda įveikti iškilusių kliūčių. Jis jas tik dar labiau išpučia. Todėl kai pradedate nerimauti, pabandykite suimti save į rankas ir pagalvoti, ką privalote padaryti dabar, kad įveiktumėte sunkumus. Galime visą laiką praleisti neigiamų minčių sūkuryje ir taip dar labiau save graužti iš vidaus arba galime imtis priemonių nerimo šaltiniui įveikti. Šie septyni žingsniai padės jums surasti problemos sprendimą:

  • Problemos identifikavimas: Kas man kelia rūpestį?
  • Tikslo nustatymas: Ką noriu pasiekti ar pakeisti?
  • Konkrečių žingsnių numatymas: Ką galiu padaryti?
  • Pasekmės: Kas gali nutikti?
  • Sprendimas: Kaip turėčiau tai padaryti?
  • Vykdymas: Daryk tai!
  • Įvertinimas: Ar tai padėjo?

Puslapiai: 1