Minčių harmonija

9 neįprasti būdai atsikvėpti

http://www.psichologijatau.lt, 2013-10-24

Įtampa darbe, duobėti keliai, įkyrūs kaimynai, konfliktai su sutuoktiniu – tik keletas smulkmenų, kasdien bandančių mūsų kantrybę. Ką daryti, kad ji netrūktų?

Įkvėpkite

Dar antikos laikais stresui ir nerimui numalšinti žmonės naudodavo tam tikrus kvapus. Kaip rodo šiuolaikiniai japonų mokslininkų tyrimai, jie iš tiesų gali padėti. Kaip teigia tyrimo vadovas Akio Nakamura, žmonės, įkvėpę tam tikrų kvapų, pavyzdžiui, levandos, citrinos, mango ar rozmarino, jaučiasi labiau atsipalaidavę ir mažiau nerimastingi. Po ranka neturite kvapų buteliukų ar citrinos skiltelės? Giliai įkvėpkite šviežio oro. Tai taip pat padeda nors trumpam atsigauti.

Pasimylėkite

Nors būdami įsitempę ir nervingi mažiausiai norime pasinerti į meilės žaidimus, seksas gali padėti atsipalaiduoti. Seksas mažina kraujo spaudimą, didina savivertę ir suartina partnerius. Po aistringų glamonių ne tik jausitės mylimi, bet ir lengviau užmigsite. Tai itin aktualu, kai nerimastingos mintys trukdo sumerkti akis.

Valgykite kramtomąją gumą

Kramtomoji guma ne tik padeda atsikratyti nemalonaus burnos kvapo. Kaip rodo Andrew Scholey tyrimai, ji gali būti ir streso malšinimo priemonė. Tyrimo dalyviai, eksperimento metu kramtę gumą, teigė, kad atlikdami tam tikras užduotis jaučia mažiau nerimo nei kiti dalyviai. Be to, jie jas atliko geriau. Taigi, jei žinote, kad diena bus įtempta, kramtykite gumą. Būsite ir mažiau nervingi, ir budresni.

Pajudėkite

Ką daryti, jei nerimo banga užlieja visas mintis? Geriausias būdas užsimiršti – išeiti pasivaikščioti ar pasportuoti. Mankštos metu smegenys gamina daugiau endorfinų ir neuromediatorių, reguliuojančių mūsų nuotaiką. Vien judesys stresą padeda nukelti į antrą planą – jei jaučiate, kad tuoj ištiks panikos priepuolis, pajudėkite – pavaikščiokite iš vieno kampo į kitą, padarykite keletą pritūpimų ir pan.

Puslapiai: 1