Minčių harmonija

Kaip įveikti nemigą?

http://www.lsveikata.lt, 2013-02-11

Širdies ligos, astma, rėmuo, raumenų ir sąnarių skausmai – dažnos nemigos priežastys.

Prieš užmiegant mažėja smegenų aktyvumas, rečiau plaka širdis, kraujyje mažėja hormono kortizolio, didėja melatonino gamyba. Kai kamuoja nemiga, šis mechanizmas sutrinka. To priežasčių gali būti ne viena.

Stresas

Jeigu dieną jums tenka daug nervintis, dirbti sunkiai, konfliktuoti, jūsų nervų sistema įdirgsta. Stresas neapleidžia jūsų ir vakare, smegenys veikia aktyviai, širdis plaka dažniau. Aišku, užmigti bus sunku.

Ką daryti?

Tokia nemiga gali būti „vienkartinė“, pavyzdžiui, svarbaus renginio ar susitikimo išvakarėse. Ta2iau ji gali tapti ir lėtine, jeigu stresas jus kamuoja ilgą laiką, jeigu jį lydi nerimas ir depresinės nuotaikos. Pirmu atveju, padėti gali ramus pasivaikščiojimas gryname ore, žolelių arbatos, meditacija, knygos skaitymas ar rankdarbiai. Antruoju atveju dažniausiai prireikia specialisto – psichologo ar neurologai pagalbos, kurie pataria, kaip susidoroti su stresu.

Kava, alkoholis, nikotinas

Tai nervų sistemos stimuliuotojai, trukdantys jai „įjungti“ miego režimą. Išgertas vėlai vakare (o kai kuriems žmonėms – ir po pietų) puodelis kavos, neleis užmigti. Alkoholis daugumai slopina aktyvumą ir žmogus, jo pavartojęs, iš pradžių užmiega lengvai, tačiau vidury nakties jis nubunda ir jau nebegali užmigti.

Ką daryti?

Nevartoti minėtųjų stimuliatorių mažiausia dvi valandas iki miego. Jeigu jūsų nervų sistema įaudrinta, kavos vertėtų nebegerti ir po pietų.

Puslapiai: 1