Minčių harmonija

Meditacija: atsipalaidavimo ir minčių tylos laikas

http://www.ekodiena.lt, 2013-11-20

Meditacija yra protinė disciplina, kuri mūsų protus išlaisvina iš įtempto mąstymo, nuolatinės įtampos stadijos ir suteikia galimybę pasinerti į visiško atsipalaidavimo ir dvasinės pilnatvės būseną.

Pagrindinis meditacijos tikslas – sutelkti dėmesį į save ir galiausiai „nuraminti“ savo mintis. Pažengusieji jau žino, kad medituoti gali bet kur ir bet kada, jie gali pasiekti vidinę ramybę, nesvarbu, kas vyksta aplink. Taip pat jie suvokia, kad be didelių pastangų gali kontroliuoti savo emocijas, pavyzdžiui, pykčio protrūkius. Jei ir jūs norite pasiekti šių rezultatų, pirmiausia turite išmokti sutramdyti savo mintis ir kontroliuoti kvėpavimą.

Raskite laiko meditacijai

Skirkite meditacijai šiek tiek laiko savo kasdieninėje rutinoje. Meditacijos poveikis labiausiai pastebimas, kai tuo užsiimate reguliariai, o ne kritiniais ar atsitiktiniais atvejais. Kai kuriems žmonėms sunku rasti laiko net penkių minučių meditacijos seansui, tačiau tie, kurie randa, ilgainiui suvokia, kokia yra to „iššvaistyto“ laiko vertė. Meditacijai skirtas laikas vis ilgėja, proporcingai jos teikiamai naudai (t. y. jūsų gerai dvasinei savijautai).

Laiko pasirinkimas – jūsų asmeninis sprendimas. Galite medituoti bet kuriuo paros metu: vieni mėgsta taip pradėti savo dieną, antri – baigti dieną minčių apvalymu, treti – tiesiog pabėgti nuo „užgrūstos“ rutinos ir renkasi vidurdienį. Meditacijos žinovų manymu, tinkamiausias metas medituoti – rytas. Tai savotiškas minčių apvalymo laikas, pasiruošimas dienos darbams ir apmąstymams.

Susikurkite ramią bei atpalaiduojančią aplinką

Tai ypatingai svarbu pradedantiesiems, kuriems patariama išvengti bet kokių dėmesio trikdžių. Puikus patarimas: išjunkite televizorių, mobiliuosius telefonus ir kitus garsą skleidžiančius prietaisus. Jei atsipalaidavimui naudojate muziką, įsitikinkite, kad ji rami, švelni, atpalaiduojanti, netrikdanti jūsų susikaupimo. Meditacija atviroje erdvėje (t.y. lauke) gali būti dar efektyvesnė, tačiau patartina būti kuo toliau nuo skleidžiamo garso šaltinių, tokių kaip greitkelis ar vaikų žaidimo aikštelės.

Puslapiai: 1