Minčių harmonija

Stresą geriausiai malšina trumpesnės, tačiau dažnesnės atostogos

http://www.technologijos.lt, 2013-09-12

Pabėgimas nuo darbų ir rutinos yra patikrintas ir efektyvus vaistas nuo streso, taip pat būdas atgauti prarastas jėgas. Tačiau laikas, kuris skiriamas atostogoms, gali lemti, ar iš jų bus sugrįžtama nusikračius streso, ar su nauju jo kroviniu. Mažos, planavimu nevarginančios atostogos gali leisti pailsėti dar labiau, nei trunkančios ilgai.

„Nors pačios atostogos įprastai nekelia daug streso, tačiau jas sudaro ir tokie elementai kaip: kelionė, miegojimo, maitinimosi rėžimo sutrikdymai, kurie gali būti streso šaltiniais“, – aiškina Alabamos universiteto psichologijos profesorius Christopheris Robinsonas.

„Atostogų laukimas taip pat gali geriau nuteikti, suteikti psichologinį palengvinimą.“ – teigia C. Robinsonas.

Profesorius išskiria pagrindinius patarimus, kaip galima iš atostogų išspausti daugiausiai naudos:

  • Rinkitės trumpesnes keliones keletą kartų per metus, o ne vienas ilgas atostogas.
  • Neatsisakykite spontaniškų laisvalaikio galimybių savaitgaliais ir kitomis progomis.
  • Po laisvalaikio vakaro suplanuokite laisvą rytą.

C. Robinsonas skatina į savo dienotvarkę įtraukti nuolatinius atokvėpius, kad ir kokie jie būtų: pasivaikščiojimas, stovyklavimas, ramus vakaras su šeima, golfas, apsilankymas paplūdimyje ar kelionė į miestą su draugais, nusamdžius vaikui auklę.

„Aš pastebėjau, jog dažni pasisėdėjimai su draugais prie laužo numalšinti stresą man padeda daug geriau, nei milžiniškos atostogos, kurios reikalauja daugybės planų. Nors kiekvienas atsipalaiduoja skirtingai, tačiau naudingas yra kiekvienas pabėgimas nuo darbų“, – sako C. Robinsonas.


www.technologijos.lt