Minčių harmonija

Sumažinkite stresą - ir tapsite sveikesni

http://www.vlmedicina.lt, 2013-09-13

Gyvenimas kupinas iššūkių, nusivylimų ir išbandymų. Stresas yra jo dalis, kurią vienodai sunkiai išgyvena visi: tiek vaikai, tiek suaugusieji. Ilgą laiką jaučiamas ar žymus stresas veikia mūsų kūną ir sielą taip, kad ilgainiui susergame. Sumažinę stresą lengviau pergyvensime gyvenimo smūgius, našiau dirbsime ir būsime sveikesni.

Streso metu išsiskiriantys hormonai paruošia organizmą ekstremaliai situacijai. Organizmas perspėjamas apie pavojų ir pasiruošia gynybai: pakyla kraujospūdis, pulsas ir kvėpavimas tampa dažnesni, padidėja cukraus kiekis kraujyje, išsiplečia vyzdžiai. Imuninė ir reprodukcinė sistemos laikinai tampa nereikalingos. Tačiau neįprastoms situacijoms kartojantis organizmo rezervai senka: mažėja atsparumas ligoms, sutrinka metabolizmas, silpnėja adaptaciniai sugebėjimai, pasireiškia depresija, nuovargis, nervingumas, išsivysto širdies ir kraujagyslių, nervų sistemos ligos.

Stresas darbe sumažina darbo našumą ir kūrybingumą, o dėl to patiriami milžiniški ekonominiai nuostoliai. Tyrimai rodo, kad stresas yra 50–60 proc. visų darbuotojų nedarbo dienų priežastis.

Apie stresą ir jo prevenciją rašoma daug. Bet ar mokame valdyti stresą?

Kaip valdyti stresą

Nyack ligoninės (JAV) medikai išplatino keletą patarimų, kaip sumažinti stresą. Įvertinkime savo aplinką kad suvoktume, kas yra didžiausias streso mūsų gyvenime šaltinis. Įvertinę stresorius bandykime jų išvengti ir dažniau atsipalaiduoti. To pasiekti galima keliais būdais.

Reguliarūs fiziniai pratimai padidins cheminių junginių, vadinamų „geros savijautos“ endorfinais, kiekį galvos smegenyse. Žygiai pėsčiomis, tenisas, bėgimas padės nusiraminti ir pasijausti geriau. Be to, fiziniai pratimai pagerins nuotaiką ir miegą.

Puslapiai: 1