Sveika mityba

3 taisyklės kaip nepersivalgyti per šventes

http://www.sulieknek.lt, 2012-12-22

Šventės susijusios su maloniu laukimu, dovanų rinkimu artimiesiems ir svajojimu apie jas. Pagaliau pamatysime ir senai matytus artimuosius. Tuo pačiu metu kamuoja ir įkyrios mintys. Kaip per šventes nepersivalgyti prie nukrauto stalo? Kaip po ilgos šventinės savaitės jaustis žvaliems?

Patarimų prašome sveikos mitybos specialistės „Sulieknėk sveikai“ vadovės Vaidos Kurpienės. Ji sako: „Tikrai įmanoma smagiai pabūti su šeima ir puikiai jaustis po švenčių. Reikėtų vadovautis trimis pagrindinėmis taisyklėmis.“

Sėskite prie stalo neperalkę

Bandymas „sutaupyti“ kalorijų visą dieną nevalgant – tai viena iš dažniausiai pasitaikančių klaidų. Visą dieną atsisakote maisto ir šeimai susėdus prie šventinio stalo pasidaro neįmanoma nepersivalgyti. Pradedate šluoti nuo stalo valgius ir per 15-20 minučių suvartojate visą dienos normą, o dar visas vakaras priešakyje...

Išvengti šios situacijos - paprasta. Valgykite visą dieną savo ritmu, pradėdami nuo sočių pusryčių. Tik Kūčių dieną per pietus valgykite šiek tiek mažiau. Jei prie šventinio stalo sėdate iš karto po ilgos kelionės – prieš valgydami išgerkite puodelį šiltos arbatos.

Mėgaukitės maistu

Bendraudami su senai matytais artimaisiais tuo pačiu valgote ir taip nejaučiate nei kiek, nei ką suvalgėte. Šį kartą elkitės kitaip. Pirmiausia įsidėkite į lėkštę po šaukštą norimų patiekalų. Tuomet kiekvieną jų valgykite iš lėto, mažais kąsneliais. Gerai sukramtykite ir pajuskite visą skonių gamą. Valgydami nekalbėkite. Tai ne tik nemandagu, bet ir nejaučiate maisto skonio. Sotumo jausmui atsirasti taip pat trukdote ir per trumpą laiką suvalgote daugiau nei reikėtų ar norėtumėte.

Puslapiai: 1