Sveika mityba

5 mitai apie skysčių gėrimą per treniruotę ir po jos

http://www.sulieknek.lt, 2013-03-08

Sklando daugybė mitų apie skysčių gėrimą treniruočių metu. Penkis teiginius aptarsime su sveikos mitybos specialiste, studijos „Sulieknėk sveikai“ vadove, Vaida Kurpienė. Primename, kad visi patarimai skirti mėgėjiškai sportuojantiems namie ar sporto klube. Bėgiojantiems maratonus, auginantiems kūno masę ar siekiantiems kitų sportinių rezultatų kai kurie patarimai gali netikti dėl treniruočių specifikos ar krūvio intensyvumo.

Pirmas mitas. Treniruotės metu ar iš karto po jos geriamas vanduo apsunkina širdies veiklą.

„Įprastai kiekvienas mitas savyje turi šiek tiek tiesos ir tam tikrame kontekste teiginys gali būti teisingas.“- sako mitybos žinovė. „Tai tiesa, jei treniruotės metu išgersite didelį vandens kiekį arba gersite jį šaltą. Kita vertus, jei sporto metu ir po jo gurkšnosite šiltoką vandenį – padėsite savo organizmui ir sumažinsite apkrovą širdžiai.“

Antras mitas. Jei nejaučiu troškulio – skysčių organizmui pakanka.

„Teiginys, kad troškulys yra pagrindinis skysčių trūkumo signalas yra klaidingas. Troškulį mes jaučiame, jei organizmui trūksta 0,5-1 litro vandens. Jeigu vandens trūksta daugiau – šį jausmą prarandame. Taigi galvoti, kad „man skysčių nereikia, nes organizmas neprašo“ – klaidinga. Būtinas skysčių kiekis priklauso nuo žmogaus sveikatos būklės, medžiagų apykaitos, mitybos būdo, fizinio aktyvumo lygio, aplinkos sąlygų bei svorio.“– teigia V. Kurpienė.

Žmogaus organizme yra per 60% skysčių ir kiekviena ląstelė turi būti aprūpinama vandeniu. Taigi skysčių norma žmogui sveriančiam 60 kg ir 120 kg bus visiškai skirtinga.

Puslapiai: 1