Sveika mityba

7 celiulito priešai mitybos arsenale

http://www.sulieknek.lt, 2013-11-05

Kai kalbama apie celiulitą ir mitybą dažniausiai sakoma ko nedaryti, t.y. kad būtina sumažinti cukraus, druskos, alkoholio kiekius, taip pat konservuoto ir stipriai kepto maisto.

Šiame straipsnyje sveikos mitybos specialistė, studijos „Sulieknėk sveikai“ vadovė, Vaida Kurpienė įvardins, kokių medžiagų reikia gauti ir kokius maisto produktus būtina valgyti, kad celiulitas dingtų nuo jūsų šlaunų visiems laikams, oda taptų švelni ir lygi.

Teigiama, kad odos stangrumui būtini septyni elementai, dauguma iš jų – antioksidantai. Vaida Kurpienė įspėja, kad šie elementai geriausiai pasisavinami iš natūralių produktų, tad reikėtų vengti jų trūkumą kompensuoti papildais, nes galite perdozuoti ir ilgai vartojant papildus pakenkti kepenims.

Vitaminas C – skatina kolageno gamybą bei gerina kraujotaką. Geriausi šaltiniai yra šviežios ar šaldytos petražolės, juodieji serbentai, raudonosios paprikos, įvairūs kopūstai. Žinoma, ir kitose daržovėse bei vaisiuose yra šio vitamino, tačiau mažiau. Šis vitaminas labai nestabilus ir verdant ar kepant sunyksta nuo 20 iki 80 procentų.

Vitaminas E – gerina kraujotaką, ypatingai gerai pasisavinamas ir veikia kartu su vitaminu C. Kepimas aukštoje temperatūroje, ypatingai keptuvėje, kontraceptinės tabletės, didelis kiekis rafinuotų aliejų bei nesubalansuota mityba trukdo pasisavinimui. Geriausi vitamino E šaltiniai yra nekepintos saulėgrąžos ir jų šalto spaudimo aliejus, migdolų, lazdynų ir žemės riešutai.

Beta karotinas – kaupiasi poodiniame riebaliniame sluoksnyje, gerina odos medžiagų apykaitą. Daugiausia yra termiškai neapdorotose ryškiai raudonose ir oranžinėse daržovėse bei vaisiuose. Selenas padeda veikti vitaminui E, taip pat mažina uždegimą ir yra būtinas tinkamai medžiagų apykaitai. Geriausias šaltinis yra įvairios žuvys, pavyzdžiui otas, menkė, sterkas, karpis, nekonservuotas tunas ar upėtakis. Ypatingai šio elemento trūksta rūkantiems žmonėms.

Puslapiai: 1