Sveika mityba

Ar įmanoma maitintis sveikai ir nebrangiai?

http://www.vlmedicina.lt, 2013-06-18

Įvairių apklausų duomenimis, lietuviai vis labiau domisi sveika mityba, tačiau savo maitinimosi įpročių keisti į sveikesnius neskuba. Sveika mityba vis dar laikoma prabanga, kuriai reikia skirti papildomo laiko ir pinigų.

Gydytoja dietologė Daiva Pipiraitė pastebi, kad požiūris į sveiką mitybą išlieka ganėtinai radikalus – žmonės ją sieja su itin griežtu rėžimu. „Egzistuoja daugybė mitų, dėl kurių maitintis tinkamai atrodo daug sudėtingiau nei yra iš tiesų. Be to, dažnai susitelkiama tik į tam tikrus maisto produktus, kurie laikomi sveikais, ir jei jie nėra iš pigiųjų, žmogus teigia, kad tinkamai maitintis jam per brangu. Tačiau iš tikrųjų sveika mityba yra be galo lanksti“, – sako dietologė.

Įvairesnis maistas – ir sveikiau, ir pigiau

D. Pipiraitė pabrėžia, kad sveika mityba priklauso ne nuo konkrečių maisto produktų, o nuo su maistu gaunamų maistinių medžiagų ir jų santykio, nuo valgymo rėžimo, maisto paruošimo būdo, suvartojamo kalorijų kiekio. Produktai, kurie labai vertingi dėl savo sudėties, nebūtinai yra brangūs, priešingai – gali būti net vieni pigiausių, o tinkamo valgymo vieni svarbiausių bruožų yra saikas ir įvairovė. Brangiai maistas kainuoja tuomet, kai yra įprotis prigrūsti pilną šaldytuvą, nesvarbu, reikia to, ar ne. Tinkama mityba – tai ir įvairus maistas: žmogui kasdien reikia gauti apie 40 skirtingų maistinių medžiagų, o jų iš vieno produkto gauti neįmanoma, todėl būtina valgyti kuo įvairesnį maistą. Mitybos racioną turėtų sudaryti produktai iš visų mitybos piramidėse nurodytų maisto grupių.

„Lietuviai dažnai prisiriša prie vieno produkto, pavyzdžiui, ir pietums, ir vakarienei kasdien ruošia mėsą arba turi pasirinkę tris daržoves, o į kitas parduotuvių lentynose net nežiūri. Tačiau dažniau kaitaliodami produktus, ne tik gausite daugiau organizmui reikalingų medžiagų, bet ir turėsite progą sutaupyti: štai pupelės juk gerokai pigesnės už mėsą, tad galbūt kartą per savaitę verta pietus ruošti iš jų“, – sako dietologė.

Puslapiai: 1