Sveika mityba

Ką daryti, kai po treniruotės užklumpa žvėriškas alkis?

Vaida Kurpienė, http://www.suliekniek.lt, 2013-03-22

Tikrai turime pažįstamų, kurie reguliariai sportuoja 2-3 kartus per savaitę, bet… vaizdas nuo to nesikeičia. Jei paklausiame kaip sekasi, dažniausiai išgirstame atsakymą, kad po treniruotės atsiranda didžiulis nevaldomas alkis.

Ką daryti tokiu atveju teiraujamės „Sulieknėk sveikai“ vadovės Vaidos Kurpienės - „Visuomet akcentuoju, kad patarimų ar taisyklių negalima ištraukti iš konteksto. Šiuo atveju pirmiausia reikia suprasti kodėl kyla didžiulis alkio jausmas po sporto.“

Nevarginsime Jūsų biochemijos paskaitomis ir paaiškinsime paprastais žodžiais. Straipsnis skirtas mėgėjiškai sportuojantiems, norintiems sustangrinti kūną ir sudeginti riebalų.

Sportuodami sparčiai naudojame mūsų organizmo kurą – gliukozę. Pirmiausia imame iš kraujo. Sekantis etapas – „sandėliukas“, esantis kepenyse ir raumenyse. Dar sekantis etapas – riebalų ir raumenų skaidymas, bet apie tai kalbėsime kitą kartą. Kai gliukozės „sandėliukas“ ištuštėja – organizmas reikalauja sandėliuką vėl papildyti, kad galėtų normaliai funkcionuoti. Mums atsiranda didelis alkio jausmas. Tokia savijauta – normali ir reiškia, kad gerai pasportavote :)

Toks pat jausmas atsiranda net ir nesportuojant, pavyzdžiui tarp valgymų atsiradus 5-6 valandų tarpui. Tokiu atveju atrodo, kad šaldytuvą ištuštintumėme vienu prisėdimu. Bandome kontroliuoti situaciją, bet alkis būna stipresnis už mus. Jaučiamės nevalingi ir nusivylę savimi.

Puslapiai: 1