Sveika mityba

Kad šventinės vaišės nesibaigtų liūdnai

http://www.vlmedicina.lt, 2013-12-30

Sėsdami prie gardžiomis vaišėmis nukrauto šventinio stalo, dažnai sau pažadame bent per šias šventes būti saikingi ir nepersivalgyti, mat saiko nejautimas ir dėl persivalgymo atsiradę sveikatos sutrikimai dažnai sugadina šventinę nuotaiką.

Žinomi, tačiau dažnai pamirštami sveikos mitybos patarimai:

Neskubėkite. Blogai sukramtytas maistas, o ypač jei valgoma be saiko, yra sunkiai virškinamas. Tokiu atveju gali sutrikti skrandžio veikla, atsirasti rėmuo – tai yra skrandžio motorikos sutrikimas, pasireiškiantis diegimo jausmu viršutinėje pilvo dalyje. Lėtai kramtykite maistą, valgykite mažesnėmis porcijomis, tarp valgių stenkitės daryti pertraukėles, jų metu atsikelkite nuo stalo ir pajudėkite, pavaikščiokite.

Venkite druskos. Vertėtų atsisakyti ir labai riebaus, sūraus maisto. Šio patarimo reikėtų laikytis visiems, o ypač asmenims, kurie serga virškinamojo trakto ligomis bei širdies ir kraujagyslių ligomis. Riebus maistas – sunkiai virškinamas, gali paūmėti virškinamojo trakto ligos. Druska – didina kraujospūdį, todėl gali pablogėti sveikata, o tai sugadintų Naujųjų metų šventę.

Ribokite alkoholį. Reikėtų saikingai vartoti ir nemaišyti skirtingų rūšių alkoholinių gėrimų. Trumpalaikis alkoholio poveikis pasireiškia sulėtėjusia reakcija, sutrikusia koordinacija, pablogėjusiu regėjimu, todėl galimos skaudžios traumos, kurios gali sugadinti šventinę nuotaiką.

Nerūkykite. Beje, rūkymas didina „blogojo“ cholesterolio koncentraciją kraujyje. Jeigu nuolatos valgoma riebiai, o valgantysis rūko – padidėja širdies ir kraujagyslių ligų tikimybė.