Sveika mityba

Kai vitaminų yra per daug

http://www.lsveikata.lt, 2013-10-08

Prieš vartodami vitaminų retas kuris pasitariame su gydytoju. Tiesiog einame į vaistinę ir prisiminę matytą reklamą ar perskaitytą straipsnį apie jų nauda perkame jų vienokių ar kitokių. Specialistai perspėja - vaistai irgi gali virsti nuodu.

Vitaminas C

Esant visavertei mitybai šio vitamino pakankamai gaunama su maistu. Jo yra vaisiuose ir daržovėse, net bulvių porcija jūsų organizmą aprūpins vitamino C dienos norma (iki 100 mg).

Todėl jei valgote įvairų maistą ir dar papildomai vartosite vitamino C, galite jo ir perdozuoti. Vitamino C perdozavimas (daugiau nei 2000 mg per dieną) gali sukelti viduriavimą, skrandžio skausmą, pykinimą, gali skatinti inkstų akmenų susidarymą.

Kalis

Kalio perdozavimas yra pavojingas - jis gali sukelti aritmiją ir net širdies sustojimą. Beje, kuo mažiau organizme skysčių, tuo mažiau kalio jam reikia.

Medicinoje žinomas atvejis, kai žmogus mirė persivalgęs... bananų. Vyrukas 8 valandas praleido sporto salėje. Natūralu, kad po tiek valandų intensyvios fizinės veiklos jo organizmas neteko daug skysčių. Pasportavęs vyras nusprendė suvalgyti bananų, kuriuose yra daug angliavandenių. Tačiau bananuose gausu ir kalio, kuris ir pražudė sportininką.

Kalcis

Kalcio trūkumas maiste - vienas osteoporozės (kaulų išretėjimo) senatvėje rizikos veiksnių. Be to, kalcis reikalingas nervų sistemos, vidinės ir išorinės sekrecijos liaukų veiklai, kraujo krešėjimo procesams.

Per didelis kalcio kiekis didina inkstų akmenų formavimosi riziką, kaupiasi ant kraujagyslių sienelių ir, ironiška, silpnina kaulus. Taip yra todėl, kad kalcio perteklius neleidžia organizmui pasisavinti kitų, kaulams būtinų vitaminų, tokių kaip magnis.