Sveika mityba

Kaip išvengti svorio spąstų?

Pajudėk.LT, 2013-09-23

Kartais nesibaigianti kova su svoriu atrodo kaip pralaimėtas mūšis. Vieną minutę Jūs triuškinamai pirmaujate – sveikai valgote ir kovote su nesveiko maisto potraukiu. Kitą minutę Jūs jau grįžtate į senas vėžias ir bumbate ant savęs: „Aš negaliu patikėti, kad suvalgiau visa tai“. Kai kuriems tai įtakoja emocijos ir aplinkybės, kurios gali sugriauti visą mitybą, nesvarbu ar tai palūžimas, stresas ar nuobodulys. Kitiems tai niekada nesibaigiantis naujų dietų ciklas, kurios prižada per daug gerus rezultatus, kad tai būtų tiesa.

Nesvarbu su kokiais spąstais susiduriate, visada yra būdų jų išvengti.

Spąstai: emocinis valgymas

Jeigu žodžių junginys „emocinis valgymas“ Jums asocijuojasi su visiems gerai žinoma filmo personaže Bridget Jones, pagalvokite dar kartą. Emocinis valgymas yra ne tik ledų valgymas dideliais šaukštais tarp išsiskirimų. Realybėje 95 proc. valgymas yra emocinis, - teigia Beth Castle, emocinio valgymo ekspertė. Ir jei tokios emocijos kaip stresas, sielvartas ar nuobodulys atvilioja Jus į virtuvę, Jūs įstrigote į dažniausiai pasitaikančius svorio priaugimo spąstus.

Kai žmonės ieško komforto, pasukti maisto keliu yra labai lengva. Tokiais momentais žmonės pasijunta geriau. Bet kai suvalgote vieną, du ar tris šokoladinio pyrago gabalėlius, Jūs jaučiatės netgi blogiau negu prieš tai. Tai, kas turėjo jus nuraminti, Jus privertė jaustis dar blogiau – užburtas ratas, kuris baigiasi keliais papildomais kilogramais.

Reikia surasti kažką kitą, kas užpildytų poreikį, kurį užpildote maistu. B. Castle pabrėžia, kad socialinis bendravimas yra labai svarbus ir kad juokas yra geriausia paguoda. Kartais paprasčiausias pasivaikščiojimas gali padėti išsklaidyti mintis apie maistą.

Puslapiai: 1