Sveika mityba

Kaip sumažinti cukraus kiekį racione, bet išsaugoti kavos gėrimo malonumą?

Vaida Kurpienė, 2013-01-22

Kava – kasdienis gėrimas, dažniausiai saldinamas cukrumi. Kaip sumažinti cukraus kiekį racione, bet išsaugoti kavos gėrimo malonumą?
Jei jūs dedate į kavą cukraus tik ant šaukštelio galo - tai nieko tokio. Bet ką daryti tiems, kas mėgsta tikrai saldžią kavą? Keletas išbandytų būdų:

- Idealiausias – skaninti kavą cinamonu. Jei verdate kavą, galima kartu pavirti ir cinamono lazdelę. Paprastesnis būdas - užplikyti cinamono lazdelės gabalėlius kartu su kava. Daug kam kava su cinamonu net skaniau nei su cukrumi. Be to, cinamonas švelniai stabilizuoja insulino bei gliukozės lygius kraujyje ir taip reguliuoja alkio jausmą.

- Kavą gerti užkandant žemoje temperatūroje džiovintu vaisiumi be cukraus. Nesuku apsigauti, nes dauguma džiovintų vaisių parduotuvėje yra cukatos, t.y. mirkyti cukraus sirupe. „Saugu“ pirkti džiovintas slyvas ar razinas. Tokia informacija turėtų būti ant pakuotės, nors ten tokiu atveju dažniau rašo „be papildomo cukraus“ ar pan.

- Mėgaujamės kava, užsikąsdami mažu kokybiško šokolado, kuriame yra 70-80% kakavos, gabalėliu.

- Galime saldinti agavos sirupu, kuris pasisavinamas daug lėčiau nei cukrus, t.y. nesukels alkio jausmo po ~1,5-2 val. Svarbu, atsiminti, kad kalorijų šis sirupas turi tiek pat, kiek ir cukrus.

Kai kurie, norėdami sumažinti suvartojamų kalorijų kiekį, naudoja saldiklius. Natūralus saldiklis – stevija arba kitaip vadinama medaus žolė. Tačiau paskutiniai Harvardo univesriteto tyrimai rodo, kad saldikliai skatina apetitą, o to jums tikrai nereikia.


Literatūros šaltiniai