Sveika mityba

Mitai apie dietas. Mažiau kalorijų - greičiau lieknėju. Tiesa ar melas?

http://www.sulieknek.lt, 2013-03-05

Dietų aprašymuose teigiama – kuo labiau mažinsite kalorijų kiekį, tuo daugiau kris svoris. Ar tai tiesa kalbamės su sveikos mitybos specialiste, studijos „Sulieknėk sveikai“ vadove Vaida Kurpiene.

Daugumose dietų kalorijų skaičius stipriai apribotas. Nuosaikesnėse galima suvartoti apie 1000 kalorijų per dieną, o drastiškesnėse 800, 600 ar net dar mažiau. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad tai logiška – kuo daugiau sumažinsite maisto vartojimą, tuo greičiau sudeginsite nereikalingus riebalus. Vaida Kurpienė sako: „Ironiška tai, kad realybėje organizmas veikia atvirkščiai. Tai yra jei per daug sumažinate dienos kalorijų kiekį - sulėtinate savo medžiagų apykaitą. Tiesa tai, kad laikantis drastiškų dietų trumpu laikotarpiu svoris sumažėja, tačiau jo išlaikyti neįmanoma. Vos tik jūs grįšite prie savo įprastos mitybos, imsite sparčiai storėti.“

Kodėl laikantis dietų sulėtėja medžiagų apykaita?

Sveikos mitybos specialistė teigia, kad medžiagų apykaita sulėtėja dėl dviejų pagrindinių priežasčių.

Pirma, per parą suvartojant per mažai kalorijų iš maisto gaunamos energijos nebepakanka mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms atlikti: kvėpavimui, smegenų, širdies darbui ir kraujotakai. Tuomet organizmas „įjungia“ lėtesnį – bado režimą. Po tokios dietos pagreitinti medžiagų apykaitą iki buvusios yra sudėtinga ir reikalauja daug energijos, žinių bei laiko.

Puslapiai: 1