Sveika mityba

Racionali mityba ir fizinis aktyvumas

Pajudėk.LT, 2013-02-19

Sveikatos pagrindas – racionali mityba. Ji skatina fizinę ir protinę žmogaus raidą, darbingumą, gerą nuotaiką, ilgina gyvenimą. Nors aplinkos sąlygos ir kinta, sveiko žmogaus organizmas geba išlaikyti nuolatinę vidinės terpės sudėtį (homeostazę) ir ją reguliuoti, sudaryti palankias sąlygas normaliai visų audinių ir ląstelių veiklai. Todėl labai svarbu, kaip mes maitinamės, kokius maisto produktus vartojame ir kokios medžiagos patenka į mūsų organizmą. Racionas – tai baltymų, riebalų, angliavandenių, mineralinių medžiagų, vitaminų ir vandens kiekis.

Daugeliui žmonių yra aktualu ilgą laiką išlaikyti stabilią kūno masę. Norint to pasiekti, reikia nuolat skirti dėmesį gaunamos su maistu ir išeikvojamos energijos kontrolei. Energijos pusiausvyros kontrolė aktuali fiziškai aktyviems ir sportuojantiems asmenims. Viena iš fizinio darbingumo sumažėjimo priežasčių gali būti per mažas su maistu gaunamos energijos kiekis. Optimaliam fiziniam darbingumui ir gerai sveikatai palaikyti reikalingas ne tik pakankamas energijos kiekis, bet ir pagrindiniai (esminiai) maisto komponentai (angliavandenių, baltymų, riebalų, vitaminų ir mineralų) (1).

Energijos pusiausvyra

Maisto medžiagose esamos energijos kiekis yra matuojamas kilodžiauliais (kJ) arba kilokalorijomis (kcal). 1 kcal = 4,2 kJ. Pati svarbiausia sąlyga norint išlaikyti vienodą kūno masę yra energijos pusiausvyra:

Gaunama energija (kJ/d. ar kcal/d.) = išeikvojama energija (kJ/d. ar kcal/d.).

Puslapiai: 1

Žymos

angliavandeniai, baltymai, energija, energijos apykaita, energijos pusiausvyra, fizinis aktyvumas, mityba, riebalai