Sveika mityba

Tinkamas maistas tinkamu metu

http://www.vlmedicina.lt, 2013-07-03

Naujausi moksliniai tyrimai įrodo, jog rūpinantis sveiku svoriu svarbu yra ne tik maisto racionas, į kurį vis dar dažniausiai nukreipiamas visas dėmesys. Vis svarbesniu veiksniu tampa laikas, kada vartojami tam tikri maisto produktai, nes mūsų organizmas skirtingu paros metu veikia skirtingai. Laikas, kada yra valgoma ar užkandžiaujama yra svarbus tam, kad žinotume, ar tuo metu suvartojamas kalorijas mūsų organizmas paverčia riebalais ar pašalina.

"Riešutų maistinė vertė yra daug reikšmingesnė nei daugelis įsivaizduoja, – pastebi bendrovės „Arimex“ vadovas Arnas Jurskis. – Sauja karijų riešutų po pusryčių apsaugo nuo per didelio alkio jausmo, o sauja migdolų po pietų suteikia energijos aktyviai pabaigti darbo dieną". Remiantis tyrimais, riešutus geriausia valgyti 10 val. ryte ir 15 val.

6.00 val. Pradėkite dieną anksti. Organizmo dehidratacija (vandens trūkumas) gali sulėtinti medžiagų apykaitą ir suaktyvinti hormonų, sukeliančių stresą, gamybą, dėl to anksti ryte reikėtų išgerti bent stiklinę vandens. Taip pat derėtų nepamiršti gerti vandens reguliariai visą dieną. Vis dėlto nereikėtų gerti daug skysčių valgant įvairius patiekalus. Taip yra praskiedžiamos skrandyje valgio metu susidarančios rūgštys, o tai gali pakenkti virškinimui.

7.00 val. Pusryčiai. Geriausia pusryčiams rinktis produktus, kuriuose apstu baltymų, angliavandenių ir sveikųjų riebalinių rūgščių. Valgant baltymais prisotintus pusryčius praėjus valandai po to, kai atsikeliate ryte, greitėja organizmo medžiagų apykaita, stabdoma stresą sukeliančio hormono gamyba bei užkertamas kelias alkio jausmui visą dieną. Puikus energijos šaltinis visai dienai – tai avižiniai dribsniai, papildyti įvairiais riešutais, džiovintais vaisiais ar sėklomis (migdolais, bertoletijų riešutais, moliūgų sėklomis, saulėgrąžomis, džiovintais abrikosais, spanguolėmis).

Puslapiai: 1