Sveika mityba

Tu esi unikalus, tavo organizmas - taip pat

Pajudėk.LT, 2013-02-22

Nėra antro visiškai tokio, kaip tu. Mums visiems tinka daugybė dalykų, bet retkarčiais – tik individualūs. Tai priklauso nuo žmogaus vystymosi bei įgimtų silpnybių ir stiprybių. Genetika ir aplinka dar įsčiose turi įtakos vaisiaus vystymuisi bei ankstyvajai vaikystei. Kompleksinė šių veiksnių sąveika garantuoja, kad kiekvienas individas gimsta biochemiškai individualus, kartu panašus ir į kitus individus.

Įrodyta, kad kiekvieno žmogaus organai yra skirtingos formos bei dydžio, kad turime skirtingą enzimų kiekį, baltymų, vitaminų bei mineralų poreikį.

Kai kurie žmonės sunkiai virškina baltymus ar riebalus, kai kuriems reikia daugiau tam tikro vitamino, negu gali suteikti jų mityba. Tai puikiai įrodo vitaminų trūkumo liga – pelagra, kurios simptomai pasireiškia protiniais sutrikimais, kartais dar ir virškinimo sutrikimais, odos ligomis. Daugelis žmonių gali užkirsti kelią šiai ligai suvartodami tik 10 mg vitamino B3. Tokį vitamino B3 kiekį rasite ryžių porcijoje arba saujelėje riešutų. Dr. A. Hoffer nustatė, kad dauguma pacientų, kuriems diagnozuota šizofrenija, pasijuto geriau ir išliko ramesni tik tada, kai jiems buvo duodama 1000 mg ar daugiau vitamino B3 per dieną. Šiems žmonės reikėjo šio vitamino 100 kartų daugiau nei vidutiniškai reikia, kad išliktum sveikas.

Nuo lopšio iki kapo

Visa, kas atsitinka nėštumo metu ir ankstyvoje vaikystėje, turi daug įtakos sveikatai vėlesniame gyvenime. Prof. D. Barker tyrimais nustatė, kad širdies ir kraujagyslių ligomis susirgti didesnę riziką turi tie žmonės, kurie gimė mažo svorio.

Puslapiai: 1