Sveika mityba

Užkandžiaukite, bet darykite tai sveikai

http://www.valstietis.lt, 2013-04-26

Ko reikėtų atsisakyti?

Pasak dietologės Eglės Kliukaitės, sveikatai ypač kenkiantys užkandžiai – bulvių traškučiai, šokoladukai, sausainiai, gruzdintos bulvytės. Tai riebus maistas, kuris didina blogojo cholesterolio kiekį, tad ypač pavojingas vaikams. Jei piktnaudžiaujama saldumynais, gali padidėti cukraus kiekis kraujyje. Šis maistas netinka linkusiems į nutukimą, sergantiems cukralige žmonėms, nes kaloringi užkandžiai didina antsvorio riziką. Tad renkantis produktus reikia galvoti ne tik apie kalorijas, skonį, bet ir apie naudą organizmui.

Negerai ir alkti, ir nuolat kramsnoti

V.Kurpienės įsitikinimu, užkandžiavimą greituoju maistu ir saldumynais skatina didelės mitybos klaidos: pusryčių ir pietų nevalgymas ar per dideli tarpai tarp valgymų. Jei žmogus labai išalksta, jam norisi saldumynų, miltinių patiekalų ar greitojo maisto, t. y. greitai pasisavinamų angliavandenių. Blogiausia, kad kuo daugiau tokių produktų vartojama, tuo didesnis poreikis kyla jais piktnaudžiauti. Mėgstantieji greitąjį maistą, saldumynus ir miltinius patiekalus, gali pabandyti užsirašyti, ką ir kiek valgo. Tada jie pamatys, kad kramsnoja kas 1,5 – 2 valandas, o daugiausia suvalgo vakare.

Būtina valgyti pusryčius

„Būtina valgyti pusryčius – tai puiki dienos pradžia“, – sako V.Kurpienė. O manantieji kitaip galėtų tik pabandyti savaitę dvi ir pajus skirtumą. Pusryčius geriausia pavalgyti per valandą laiko nuo atsikėlimo. Taip pat reikėtų nepraleisti pietų – jie turėtų būti pagrindinis valgis. Laiko tarpai tarp pagrindinių dienos valgymų (pusryčių, pietų ir vakarienės) neturėtų būti didesni kaip 5 – 6 valandos. Tarp valgymų būtina užkąsti, kad organizmas gautų energijos ir būtų valgoma mažesniais kiekiais. Tada nekiltų viškinimo bėdų.

Puslapiai: 1